วันจันทร์ที่ 24 ตุลาคม พ.ศ. 2554

Criminal Procedure Code : CPC

Criminal Procedure Code : CPC
section.131/1+133+133nd+133rd child<=18y point to+134 tell u+134/1ask lawyer in execute case , susp.<=18y. gov.take

Section in Civil Procedure Law is final judgement
sec.147
sec.156/1
sec.199fif
sec.230
sec.236
sec.245
sec.260
sec.267 sos.
sec.285
sec.286
sec.288
sec.290
sec.293
sec.296
sec.306
sec.307
sec.309
sec.309twi
sec.310
sec.319
sec.320

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
English ToDay By Vijaikorranee21
Criminal Law Code
OFFENCE AGAIST OFFICIALS
sec136 : whoever,insulting the official doing the act according to the duty or having done the act
sec137 : giving and false information to any official and likely to cause injury to my person.
sec138 : resisting or obstructs an official or person required by law to assist such official
sec139 : coercing the official to exercise the act unfuction fully
sec142 : damaging , destorying conceding making away with losing on rendering useless any property or document seized or being kept by an official.
sec143 : demanding accepting or agreeing to accept to property or any other benefit for himself or other person.
sec144 : giving offering or agreeing to give the property or any other benefit to the official.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
FUNCTIONS AND INDEPENDENCE
As Thailand is single state, the Office of the Attorney of Thailand is the sole office that has the primaryfunctions of prosecuting and litigating criminal cases throughout the country. The office is also assigned to defend government officials charged with offences related to the law =ful performance of their duty. Moreover, regarding international mutual legal assistance in criminal matters , the office serves as the Central Authority . In addition, the Office is entrusted with the duty to protect the state interest by rendering legal opinions to government agencies, reviewing draft government contracts, AND HANDLEING CIVIL CASE WHEREBY PUBLIC AGENCIES ARE PARTIES. THE OFFICE ALSO ACTS AS THE CENTER OF CIVIL RIGNT PROTECTION as well as renders national legal aid to the poor and needy.
ในฐานะที่เป็นประเทศไทยเป็นรัฐเดี่ยวสำนักงานอัยการสูงสุดของไทยเป็นที่สำนักงาน แต่เพียงผู้เดียวที่มี หน้าที่ของอัยการและ litigating คดีอาญาทั่วประเทศ สำนักงานที่มีการกำหนดนอกจากนี้ยังเพื่อป้องกันเจ้าหน้าที่ของรัฐเรียกเก็บเงินกับความผิดที่เกี่ยวข้องกับกฎหมายว่าด้วย ful = ประสิทธิภาพของการปฏิบัติหน้าที่ของพวกเขา นอกจากนี้ระหว่างประเทศเกี่ยวกับความช่วยเหลือทางกฎหมายซึ่งกันและกันในเรื่องทางอาญาของสำนักงานทำหน้าที่เป็นผู้ประสานงานกลาง นอกจากนี้สำนักงานได้รับมอบหมายมีหน้าที่ปกป้องผลประโยชน์ของรัฐโดยการแสดงความคิดเห็นทางกฎหมายแก่หน่วยงานราชการทบทวนสัญญารัฐบาลร่างและรับผิดชอบคดีแพ่งโดยหน่วยงานของรัฐนี้คือพรรคการเมืองที่ สำนักงานยังทำหน้าที่เป็นศูนย์กลางของการป้องกันสิทธิพลเรือนรวมทั้งการแสดงผลความช่วยเหลือทางกฎหมายแห่งชาติไปเป็นยากจนและขาดแคลน
The powers and functions of the public prosecutors in the Thai criminal justice system are not addressed in the current national constitution as those of judges. However, they are clearly stated in a number of legistion ranging from the Criminal Procedure Code of 1934, the Crimininal Procrdure in Summary Court of 1979, and the Establishment of Juvenile and Family Court and its procedures. There are also some provisions in the Penal Code authorizimg public prosecutors to enter a specified area, to excute a bond with security for keeping the peace, to be kept under a restraint in a hospital , prohibition to carry on a certain kind of occupation, to be imposed to some dangerous comvicted persons. Moreover public prosecutors are subject to the Public Prosecutors Act of 1955 and have to comply with internal regulation and subsequent amendments providing for the standard to be followed in their performing of functions related to criminal justice.
อำนาจและหน้าที่ของอัยการในระบบยุติธรรมทางอาญาของไทยจะไม่ได้อยู่ในปัจจุบันชาติรัฐธรรมนูญเป็นที่ของผู้พิพากษา แต่พวกเขาจะระบุไว้อย่างชัดเจนในจำนวนของ legistion ตั้งแต่ประมวลกฎหมายวิธีพิจารณาความอาญาของ 1934, Procrdure Crimininal ในศาลสรุปของปี 1979 และการจัดตั้งศาลเยาวชนและครอบครัวและวิธีการของตน นอกจากนี้ยังมีบทบัญญัติบางประการในประมวลกฎหมายอาญา authorizimg อัยการที่จะเข้าไปพื้นที่ที่กำหนดเพื่อ excute พันธบัตรที่มีความปลอดภัยสำหรับการรักษาความสงบที่จะเก็บไว้ภายใต้ความยับยั้งชั่งใจในโรงพยาบาลที่ห้ามให้ดำเนินการในบางชนิดในการประกอบอาชีพเพื่อ จะกำหนดให้บางคน comvicted อันตราย นอกจากนี้อัยการอยู่ภายใต้บังคับพระราชบัญญัติอัยการของ 1955 และมีการปฏิบัติตามระเบียบภายในและที่แก้ไขเพิ่มเติมในภายหลังให้การมาตรฐานที่จะตามมาในการดำเนินการของการทำงานที่เกี่ยวข้องกับความยุติธรรมทางอาญาของพวกเขา




6)Prosecutorial Discretion
7)Role in Criminal Trial
8)Role in Sentencing
9)Role in International Cooperation in Criminal Justice
10)Role in The Protection of Child's Right
11)Controls over public Prosecutors

6) พิจารณาอัยการ
7 บทบาท) ในการทดลองทางอาญา
บทบาท 8) ในการพิพากษาวางโทษ
บทบาท 9) ในความร่วมมือระหว่างประเทศในความยุติธรรมทางอาญา
10 บทบาท) ในการคุ้มครองสิทธิของเด็ก
11) การควบคุมอัยการมากกว่า



ส่งจาก iPod ของฉัน

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น